Не задовольнившись статусом одного з найпослідовніших виробників музичних плеєрів преміум-класу, компанія Astell & Kern поставила собі за мету випробувати те, чого ще не робив жоден бренд.
A&futura SE200 – перший портативний музичний плеєр, що надає користувачеві на вибір один з двох ЦАП: новий чіп ESS (ES9068AS) у спареній конфігурації або один з флагманських чіпів AKM (AK4499EQ), який також використаний у топовій моделі Astell & Kern SP20.
Навіщо ж музичному плеєру може знадобитися два ЦАП, якщо моделі, у яких він єдиний, всі ці роки чудово справлялися зі своїм завданням? Потім, щоб дати користувачеві можливість вибрати потрібний характер звучання. ЦАП кожного типу подає сигнал на власний комплект виходів – 2,5-міліметрових балансових та стандартних 3,5-міліметрових.
Крім того, наявність кількох фільтрів для ESS та AKM дозволяє проводити більш точне налаштування звуку. Плеєри Astell & Kern несподівано набули ще одного виміру.
Оснащеність

Компанія стверджує, що для коректної реалізації системи мульти-ЦАП вона витратила на розробку та налаштування вдвічі більше за звичайний час. Плеєр оснащений двома роздільними контурами звукопідсилення, оптимізованим під характеристики кожного з чіпів.
Як це зазвичай водиться у плеєрів A&K, сигнали балансних та небалансних контурів розділені, щоб звести до мінімуму спотворення та максимально підвищити якість. Схоже, що мікросхема AKM споживає більше потужності, ніж чіп ESS, судячи з заявленої тривалості безперервного відтворення – 10 та 14 годин відповідно.Але за винятком того, що Astell & Kern закладає нову тенденцію у розвитку музичних плеєрів, у всьому іншому компанія йде второваними шляхами – що зовсім непогано, враховуючи успіх її асортименту. Як і багато інших плеєрів A&K, включаючи бюджетний A&norma SR25, SE200 підтримує формати до 32 біт/384 кГц, а також відтворює DSD256 та MQA.
Плеєр має великий обсяг вбудованої пам'яті для зберігання всіх ваших улюблених записів у CD- та Hi-Res-якості: 256 ГБ має вистачити на 5000 пісень у форматі WAV. У рівноцінного A&ultima SP1000M на борту стільки ж гігабайт, а у флагманського A&ultima SP2000 – удвічі більше.
Вбудований Wi-Fi (2,4 ГГц) забезпечує відтворення музики за допомогою DLNA та потокових додатків, які можуть бути додані через платформу Open APP (Tidal та Deezer вже заздалегідь встановлені). Для прослуховування в бездротовому режимі нагоді також підтримка aptX HD Bluetooth.
Конструкція

Новий плеєр втілює вже звичні нам естетичні принципи Astell & Kern: п'ятидюймовий сенсорний екран обрамлений елегантним алюмінієвим корпусом, бічна панель із круглим регулятором гучності одразу відрізняє його від виробів інших виробників. Плеєр дуже схожий на своїх побратимів, хоча за стандартами A&K завеликий – 13 сантиметрів заввишки та 7,7 завширшки.
SE200 з першого ж погляду упізнається як виріб Astell & Kern, проте компанія внесла зміни не лише у характеристики, а й у дизайн.Регулятор гучності оточує світлодіодне кільце, колір якого відображає тип і розрядність файлу: червоний колір позначає 16-розрядний трек, зелений - 24-розрядний, блакитний - 32-розрядний, а фіолетовий - DSD.
Світлодіодне підсвічування виявляється наочним індикатором розрядності (хоча, на жаль, без частоти дискретизації) для потоків Hi-Res-аудіо з каналу Tidal Masters, які за визначенням не дозволяють розрізнити 16 біт/44,1 кГц та 24 біт/96 кГц будь-яким іншим способом.
Наприклад, за кольором світлодіодного індикатора можна зрозуміти, що альбоми Folklore Тейлор Свіфт, TIM Авічі, 1999 Прінса (ремастеринг 2009 року) та Here Comes The Cowboy Мака Демарко є 24-розрядними, тоді як Glastonbury 2000 (Lі Music) Pt. III групи HAIM, Ghosteen Ніка Кейва та The Bad Seeds та Rumours групи Fleetwood Mac – лише 16-розрядні. Передплатники каталогу Tidal Hi-Fi мають можливість поекспериментувати з іншими позиціями.
Скляна задня кришка, якою хизувався SE100 – перший плеєр лінійки A&futura – у моделі SE200 була замінена керамічною. Це надає йому шарм преміум-класу - а також, як стверджується, підвищує якість роботи бездротової мережі.
Звук

Нам не часто доводиться вибирати з чотирьох виходів на навушники. Починаємо тестувати їх із лівого боку, з виходів ЦАП AKM. Як виявилося, це найкращий варіант, який за якістю звучання перевершує будь-який раніше випущений плеєр Astell & Kern, крім A&ultima SP2000.
У цьому відношенні він навіть кращий за SP1000M. Порівнюючи дві моделі, ми виявили, що SE200 перевершує цілком пристойний SP1000M майже за всіма параметрами – за чистотою, динамікою, плавністю ритмічних конструкцій та скрупульозністю. У нього сміливіший звук і більш нейтральний тональний характер, ніж у деяких побратимів, і цього разу компанія Astell & Kern вирішила трохи поступитися своїм фірмовим багатством заради підвищення чистоти та розбірливості.
Що б ми не запропонували SE200, будь то Елвіс Костелло або Людовіко Ейнауді, Мак Міллера або Ендрю Берд, він відтворює музику максимально достовірно, вловлюючи найдрібніші деталі та коливання динаміки, і викладає все знайдене на кришталево чистому полотні, створюючи захоплююче полотно.
На виході ЦАП ESS ми виявили повнокровніший і тепліший звук – мабуть, навіть більш підходящий для пишних оркестрових творів – проте він поступається попередньому варіанту в об'ємності, чистоті та максимальної витонченості, властивих AKM. За своїм характером та калібром він більше схожий на SP1000M.
Наявність вбудованих фільтрів – шість для AKM та три для ESS – заохочує експерименти та дає можливість тонко налаштовувати звучання збережених файлів. На жаль, фільтри не працюють із потоковими сервісами та треками у форматі MQA, а різниця з варіантом за замовчуванням не настільки велика, щоб назавжди відмовитись від нього.
